Michael Schumacher Forma-1-es pályafutása alatt az egyszerű autóversenyzőből a világ legjobban kereső, s az egyik legbefolyásosabb embere lett. Rekordjai már rég túlmutatnak életének határain, amit elért pályafutása alatt felülmúlhatatlannak tűnik. Több világbajnokságot, futamot nyert, mint bárki más a Forma-1 1950 óta íródó történetében, ő gyűjtötte a legtöbb vb pontot, a legtöbb dobogós helyezést, a legtöbb polet, a legtöbb leggyorsabb kört futotta, s valószínűleg ő az egyetlen autóversenyző, akinek nevét a világ minden táján ismerik. A 2012-es mezőnyben rajta kívül 5 világbajnok van, akiknek 710 futamon együttvéve van annyi vb címe és győzelme, mint Michaelnek 250 futam után, s mégis idegenkedik attól, hogy legendának tartsák…
# itt kérj cserét 90%, hogy kikerülsz
# a nem kulturált hozzászólásokat törlöm
# nem az számít kinek szurkolsz, csak az hogyan teszed!
Michael Schumacher továbbra is próbálja csökkenteni az F-csatorna jelentőségét, és elmondta, hogy a versenytempót kell javítani az F1 W03-mal.
A hétszeres bajnok szerint a Mercedesnek remek ötletei vannak a fejlődéshez.
Michael Schumachert egy kicsit meglepte a váltóhiba az Ausztrál Nagydíjon, mivel az F1 W03 az egyik legmegbízhatóbb gépnek bizonyult a téli teszteken:
„Teljesítettünk pár ezer kilométert a téli teszteken, és sohasem voltak problémáink”- mondta Schumacher Malajziában.
„Melbourneben megértettük azt, hogy jobb munkát kell végeznünk a tempóval. De megértettük, és kijavítottuk. Ez egy egyszeri alkalom volt”- tette hozzá.
A hétszeres bajnok igyekezett csökkenteni az F-csatornát is magában foglaló DRS jelentőségét, és mint elmondta, a rendszer nem jelent akkora előnyt, mint amekkora felhajtás övezi azt:
„Határozottan nem. Kétségtelen, hogy van pár innovációnk, melyek nyújtanak némi teljesítményt, de nem gondolom, hogy ez hatalmas teljesítmény. Majd kiderül.”
„Az alapvető pozitívum az, hogy az autó nagyon sokat javult az előző évhez képest. Még mindig tanulnunk kell róla, és minden körülmény között meg kell értenünk, hogy előnyhöz jussunk, és teljesítményt szedjünk ki belőle.”
„Ahogy azt a versenyen is láthattuk, még különösen a versenytempóval tudunk javulni. Nem gondolom, hogy lehetséges lett volna a dobogó Melbourneben, ha végigmegyünk – talán az ötödik hely lehetett volna a legjobb.”
„De jó ötleteink vannak arra vonatkozóan, hogy mit fejlesszünk Melbourne óta. Hogy most ez azt jelenti-e, hogy ott leszünk a dobogón, az egy másik történet, mivel legalább négy nagyon erős autó van a Red Bull és a McLaren révén.
Michael Schumachert a tehetsége mellett a részletekre való odafigyelése, perfekcionizmusa és végtelen lehivatottsága juttatta hét bajnoki címig, és ebben a tekintetben ma sem változott. Ha kell, a fotósokkal is megküzd.
A Mercedesről már a téli tesztek előtt úgy hírlett, hogy új autójukon, a W03-ason valami különleges újítást valósítanak meg.
Az első hírek az ún. W-csatornáról szóltak, amely az elméletek szerint az orron keresztül az első szárnyra vezeti a levegőt, ezzel növelve a sebességet és/vagy stabilitást, majd később képbe került az ún. szuper-DRS, amely a nyitható hátsó szárny hatását "turbózza" fel a 2010-es F-csatornákhoz hasonló megoldással. Vannak olyan feltételezések is, amelyek szerint a két rendszer összefügg, pontosabban csak egy rendszer. Egyelőre csak a mercisek és az FIA illetékesei tudnak biztosat, maga Schumacher pedig Melbourne-ben igyekezett, hogy ez így is maradhasson.
A német a szombati, harmadik szabadedzésen tette ki az autót a kavicságyba, de ahelyett kismotorra pattant volna, hogy visszamenjen a bokszba, végig ott maradt az autója trélerre pakolásánál, ha kellett, maga is tologatta-nyomogatta a Mercedest, mindent megtett, hogy a "kotnyeles" fotósok ne tudjanak képet készíteni az első szárny és az autó aljáról. Néha el is hessegette őket, ha túl közel kerültek. Íme a schumacheri elhivatottság.
Tegyük hozzá, a hétszeres bajnok azért nem tudott tökéletes munkát végezni,például itt egy kép, amely azért átcsúszott Schumi "szűrőjén".
Michael Schumacher szerint a hétvégi Maláj Nagydíj fogja megmutatni a valódi erősorrendet, mivel mind a lassú és a gyors szakaszok megtalálhatóak a pályán, így az autó minden tényezőjét próbára fogja tenni. A hétszeres világbajnok, aki egészen addig a harmadik helyen autózott a szezon első versenyén, míg egy technikai probléma miatt fel nem adta a további küzdelmet, abban bízik, hogy most vasárnap délután is az élmezőnyben csatázhat.
„A csalódást követően, ahogy a melbourne-i futam véget ért, most izgatottan repülök Malajziába, hiszen láthattuk, hogy mire képes az autónk Ausztráliában, és arra számítok, hogy ismét az elejében lehetünk” – nyilatkozta Schumacher.
„Természetesen ne felejtsük el, hogy a melbourne-i pálya nem igazán mérvadó valódi versenyképesség szempontjából, de ennek ellenére az autó jó érzéseket keltett bennem az idény folytatásával kapcsolatban.”
„Sepang érdekes lesz, hiszen ez lesz az első igazi bizonyítéka az autók relatív erősorrendjének. A lassú és gyors kanyarok egyvelege meg fogja mutatni, hogy ki hol áll. A verseny mindig élvezetes a versenyzők, és a mérnökök szempontjából, és nagy kihívást jelent a gép, és az ember számára is. Már nagyon várom.”